ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

علت ایجاد حباب زیر لاک ناخن و راه‌ جلوگیری

علت ایجاد حباب زیر لاک ناخن و راه‌ جلوگیری

حباب زیر لاک ناخن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از زدن لاک، زیر لاک حباب های ریزی شکل میکیرد که آزار دهنده هستند و نمای سطح ناخن را خراب می کنند؛ در این مقاله از سایت فروشگاهی گلارا قصد داریم تا شما را با علت های ایجاد حباب زیر لاک ناخن و راه های جلوگیری از آن آشنا کنیم پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

چرا لاک روی ناخن حباب میزند؟

یکی از مهمترین علت ایجاد حباب زیر لاک ورود هوا به داخل بطری لاک و تکان دادن بیش از اندازه بطری لاک می باشد، چرا که هوا با لاک ترکیب شده و در هنگام استفاده حباب‌هایی بر روی ناخن ایجاد میشود. یکی دیگر از دلایل ایجاد حباب روی لاک ناخن، ساکن بودن بطری لاک در مدت زمان طولانی است، چون محتویات درون شیشه ته نشین میشود و در نتیجه موجب خشک شدن لاک خواهد شد. بنابراین قبل از استفاده از لاک حتما بطری آن را تکان دهید، اما اگر تکان‌ها بیش از حد باشد، میتواند باعث ایجاد حباب در لاک شود؛ نحوه صحیح تکان دادن شیشه لاک: بطری لاک را بین دو کف دست قرار داده و به حالت رفت و برگشتی، به آرامی تکان داده و سپس استفاده کنید.

همچنین یکی دیگر از دلایل ایجاد حباب بر روی لاک ناخن غلیظ بودن لاک ناخن است. در صورت غلیظ بودن لاک، ابتدا در آن کمی رقیق کننده بریزید و با حرکات چرخشی و آرام، لاکو با رقیق کننده مخلوط کنید و به راحتی از آن استفاده کنید. البته استفاده بیش از اندازه از رقیق کننده، موجب کاهش ماندگاری لاک ناخن میشود. در ادامه باید گفت گرمای محیطی که در آنجا لاک می زنید و حتی گرمای بدن میتواند یکی دیگر از دلایل ایجاد حباب بر روی لاک ناخن باشد. بنابراین بهتر است قبل از زدن لاک، دستان خود را با آب سرد بشویید.

حباب زدن زیر لاک ناخن

علت ایجاد حباب در پودر کاشت ناخن و لیکوئید

در این هنگام، استفاده شما از مواد پودر کاشت ناخن، بیشتر از لیکوئید است. بنابراین بهتر است استفاده از لیکوییدتان بیشتر (در داخل قالب کمی مواد را با لیکوئید رقیق کنیم) از مواد باشد. همچنین فشار دست شما مناسب نیست، بهتر است این فشار نه خیلی آرام و نه خیلی سفت باشد.

جلوگیری از حباب زیر لاک ناخن

هنگام استفاده از لاک ژلیش یا لاک، از زدن لایه ضخیم پرهیز نمایید. چرا که این عمل علاوه بر زدن حباب زیر لاک ناخن شما، جذابیتی برای ناخن شما در پی نخواهد داشت. حباب‌های ایجاد شده، روی ناخن‌های شما ظاهری جذاب ندارد بنابراین در هر مرحله یک لایه نازک لاک بر روی ناخن خود بزنید و بین دو مرحله لاک زدن حتما چند دقیقه فرصت دهید تا لایه قبلی خشک شود. حرکت فرچه لاک را هنگام زدن لایه اول، به حداقل برسانید. برای این منظور، هنگام استفاده از لاک ژلیش یا لاک، همیشه اولین لایه رو با یک حرکت و به صورت یکپارچه بزنید و پس از خشک شدن لایه اول، برای بالا بردن دقت، لایه دوم را با چند حرکت فرچه بزنید. اگر مراحل زیادی در زدن لایه‌های لاک طی کنید، لاک شما غلیظ شده و باز هم باعث ایجاد حباب زیر لاک ناخن میشود.

علت حباب زدن زیر لاک ناخن

وجود هر گونه آلودگی یا چربی بر روی سطح ناخن موجب ناهموار شدن سطح لاک و ایجاد حباب بر روی لاک میشود. بنابراین سعی کنید پیش از زدن لاک همیشه سطح ناخن را کاملا تمیز کنید. بدین ترتیب سطح ناخن را با پد لاک پاک کن، پاک کنید. حتی اگر لاک روی ناخن شما وجود نداشت، از لاک پاک کن استفاده کنید. تا سطح ناخن عاری از هر آلودگی شود. حتما از بیس کات ناخن قبل از زدن لاک یا لاک ژل استفاده کنید. تا از ایجاد حباب بر روی سطح ناخن جلوگیری کند. زمان استفاده از لاک و لاک ژل، شیشه آن را تکان ندهید. اگر میخواید لاک درون شیشه به خوبی حل شود، به جای تکان دادن، ششه رو کمی بین دو دست بچرخانید تا حرارت دست‌ها به صورت یکنواخت لاک درون شیشه را حل کند.(برای خرید لاک ژل ناخن باکیفیت بالا کلیک کنید)

ناخن های لاک زده را قبل از خشک شدن، در جای خشک و خنک نگه دارید. چرا که گرمای بدن و گرم بودن محیط میتواند باعث ایجاد حباب بر روی ناخن شود. بهتر است از یک فن کوچک برای خشک کردن لاک ناخن استفاده کنید. شستن دست با آب سرد قبل از لاک، میتواند تا حد زیادی مانع از ایجاد حباب بر روی ناخن شود.

2 نظر در “علت ایجاد حباب زیر لاک ناخن و راه‌ جلوگیری

  1. حمیده رضوانی گفت:

    یعنی بطری لاک رو بالا پایین تکون ندیم؟ صرفا بین دستامون بچرخونیم؟

    1. ادمین سایت گفت:

      بله، درسته. همونطور که داخل متن توضیح داده شده بین دو کف دست خود بطری رو نگه دارین و به حالت مالشی دستاتون رو جلو عقب کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن عید نوروز و سال نو، به اطلاع کاربران و مشتریان محترم می رسانیم که ارسال سفارشات بعد از تعطیلات عید خواهد بود.

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید