ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

دلایل هوا گرفتن کاشت ناخن و روش های جلوگیری از آن 🤷‍♀️

دلایل هوا گرفتن کاشت ناخن و روش های جلوگیری از آن 🤷‍♀️

علت هوا گرفتن کاشت ناخن

یکی از نکاتی که باید در مورد آموزش کاشت ناخن بدانید آموزش هواگیری کاشت ناخن است. یکی از اتفاقات بدی که در سوهان زدن ناخن می افتد، تورم ناخن است که باعث نارضایتی مشتری می شود. بنابراین، به عنوان یک ناخن‌کار حرفه‌ای، باید بدانید که چگونه کاشت ناخن را هواگیری کنید و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید. این مقاله تمام نکات آموزش کاشت ناخن را از صفر تا صد به شما خواهد گفت، بنابراین توصیه می کنیم چند دقیقه برای مطالعه این مقاله وقت بگذارید و تا آخر این مقاله از سایت فروشگاهی گلارا همراه ما باشید. در اینجا تمام نکات جلوگیری از این مشکل را به شما خواهیم گفت.

دلیل هوا گرفتن کاشت ناخن چیست؟

در اکثر مواقع هوا گرفتن ناخن کاشت به دلیل نفوذ هوا به زیر ناخن و مواد کاشت می باشد. به دلیل عدم چسبندگی کامل ناخن به پوست، ممکن است هوا به زیر آن وارد شود و منجر به درست انجام نشدن این روند و حتی ایجاد درد در ناخن شما شود، در برخی از موارد هم ممکن است هوا گرفتن ناخن بعد از کاشت به دلیل عفونت باکتریایی باشد. در هر صورت باید بررسی شود که علت این هواگیری چه بوده است، در ادامه با انواع دلایلی که منجر به این هواگیری می شود آشنا خواهیم شد:

استفاده از محصولات بی کیفیت

استفاده از مواد و محصولات با کیفیت پایین مانند پودر کاشت یا ژل نامناسب ، چسب و پرایمر بی کیفیت و دیگر محصولات نامناسب، ممکن است باعث هوا گرفتن ناخن شود. به طور کلی استفاده نادرست از وسایل و عدم رعایت اصول در تمام مراحل کاشت ناخن می تواند یکی دیگر از دلایل هوا گرفتن کاشت ناخن باشد. همچنین اگر وسایل و ابزارهای استفاده شده در زمان خدمات ناخن به درستی ضدعفونی نشده باشند، باکتری ها و ویروس های مختلفی به ناخن وارد شده و باعث بروز عفونت، درد و تورم در سطح ناخن می شود.

هوا گرفتن کاشت ناخن

بستر سازی نامناسب برای کاشت

مراحل آماده سازی ناخن قبل از کاشت بسیار مهم است. عدم رعایت اصول و فنون ممکن است ناراحتی های جدی مانند: انواع عفونت و قارچ، درد و سوزش و… به همراه داشته باشد. برای مثال:

  • رعایت نکردن حد فاصل کوتیکول و مواد گذاری که باید این فاصله تا ۱ میل ایجاد شود. در سوهان کشی آخر کار، بوسیله سر سوهان دور گیری و شکل قرار گیری سوهان برقی در دست، با زاویه 45 درجه، شیب مورد نظر ایجاد می شود.
  • زیر کاری و سوهان کاری اطراف صدف ناخن، به درستی انجام نشود.
  • اگر پرایمر قبل از مواد گذاری خشک شود، احتمال هوا گرفتن ناخن را بالا میبرد.
  •  مواد کاشت کاملا روی صدف ناخن قرار نگرفته باشد.
  •  خیلی شل یا خیلی سفت بودن مواد.

چرب بودن سطح ناخن قبل از موادگذاری

یکی از دلایلی که منجر به هواگیری کاشت ناخن می شود، چرب بودن سطح ناخن قبل از موادگذاری است که این مواد کاشت به خوبی روی ناخن نمی چسبد و بعد از مدت کمی، هوا به زیر آن وارد شده و باعث هوا گرفتن کاشت ناخن شما میشود. به همین دلیل بعد از انجام مانیکور و پدیکور و قبل از شروع موادگذاری، ناخن ها را با یک پد و یا محلول کلینزر ناخن از هر گونه آلودگی و چربی پاک کنید. (خرید کلینزر ناخن)

اگر سطح روی ناخن به طور مادر زادی چرب باشد، باید از پرایمر با درصد اسید بالا و اگر سطح روی ناخن خشک باشد، باید از پرایمر غیر اسیدی استفاده کنید. در غیر اینصورت باعث هوا گرفتن کاشت ناخن میشود. (خرید پرایمر غیر اسیدی ناخن)

ضربه و فشار زیاد به ناخن

یکی دیگر از دلایل مهم هوا گرفتن ناخن ضربه و فشار به ناخن کاشته شده می باشد. که ممکن است باعث ایجاد ترک یا فاصله گرفتن مواد از سطح ناخن شود. بعد از کاشت مراقب ناخن های خود در برابر ضربه و فشارهای احتمالی که به ناخن وارد می شود، باشید!

نمایی از کاشت ناخن

روش های جلوگیری از هوا گرفتن کاشت ناخن

  • تشخیص درصد چربی ناخن و زدن پرایمر مناسب بر اساس آن
  • رعایت اصول سوهان کشی و دور تراشی اطراف ناخن
  • رعایت زیر سازی کاشت ناخن، که باید کاملا با حوصله و تمیز انجام شود.
  • بافر کشی تمامی سطح ناخن حتی قسمت های نزدیک به کوتیکول ناخن
  • استفاده از مواد مرغوب و بهترین قلم کاشت ناخن، که دارای الیاف طبیعی باشد. تا مواد بین الیاف قلم، حباب دار نشود. (برای خرید قلم کاشت ناخن کلیک کنید)
  • مواد باید خمیری شکل باشد تا روی دست شره نکند.
  • استفاده از مواد مرغوب که درجه کیفیت بالایی دارند.
  • استفاده نکردن از پد الکلی لاک پاک کن
  • استفاده حد الامکان از دست کش موقع ظرف شستن
  • به موقع ترمیم کردن ناخن ها
  • عدم استفاده از مواد های شوینده و اسیدی

اگر کاشت ناخن هوا بگیرد چه اتفاقی می افتد؟

به طور کلی دلایل هوا گرفتن کاشت ناخن را بررسی کردیم، که به دلیل رعایت نکردن برخی از نکات اتفاق میافتد. اما اگر عمل هواگیری به درستی انجام نشود، بعد از ترمیم ناخن به صورت یک خط منحنی زیر ناخن را هوا میگیرد. که به مرور زمان موجب جذب رطوبت و ایجاد قارچ خواهد شد. اگر دچار عفونت و قارچ ناخن شده اید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

نتیجه گیری 

زمانی که مواد کاشت ناخن به دلایلی از ناخن جدا شده یا از آن جدا شده و چسبندگی خود را از دست داده است، می گوییم که کاشت ناخن هوا گرفته است. از آنجایی که این فاصله ایجاد شده بین مواد کاشت و سطح ناخن بهترین مکان برای رشد قارچ و عفونت ناخن است، این موضوع باید جدی گرفته شود. از طرفی ناخن عفونی در دراز مدت مشکلات زیادی مانند موهای زیر پوستی یا مشکلاتی از این دست برای فرد ایجاد می کند و حتی می تواند ناخن عفونی را بکشد و باعث ایجاد پوسته پوسته شدن ناخن شود.

برای مطالعه بیشتر:

شخصیت شناسی بر اساس رنگ لاک ناخن😍

خطرات کاشت ناخن با مواد نامرغوب و عوارض آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن عید نوروز و سال نو، به اطلاع کاربران و مشتریان محترم می رسانیم که ارسال سفارشات بعد از تعطیلات عید خواهد بود.

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید