ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

آموزش کفسابی پا در منزل

آموزش کفسابی پا در منزل

آموزش کفسابی پا

کفسابی پا یک روش عالی و مهم برای از بین بردن پوست‌های مرده و قسمت‌های سفت شده و خشن کف پا به حساب میاد. کف پای ترک خورده و خشک، زیبایی که ندارد هیچ، موجب جذب آلودگی بیشتر و زخم شدن پا هم میشه. بنابراین برای داشتن پاهایی سالم و لطیف، هر از چندگاهی کف سابی پا انجام بدید. تو این مقاله ما آموزش کفسابی پا و در نهایت آموزش پدیکور و کفسابی پا رو به طور کامل برای شما توضیح میدیم.

انتخاب کفساب پا

مراحل کفسابی پا بسیار سادس، در ابتدا یک رنده پا، سوهان، یا سنگ پا برقی انتخاب کنید. برای انتخاب این وسایل دقت کنید. چراکه هر کدام به شکل شیشه‌ای، فلزی یا برقی عرضه شدن. شما میتونید با هر کدومشون که راحت‌ترید، کار کنید. اما پرکاربرد ترینشون، سوهان‌هایی دو طرفه با دسته چوبی یا پلاستیکی هستن. یک طرف اون ناهموارتر و زبرتره. در ابتدا می‌تونید از طرفی که زبرتر یا نرم تره، استفاده کنید. و بار دیگه از سمت دیگر اون استفاده کنید.

همچنین از سنگ پاهای برقی هم می‌تونید برای از بین بردن پینه‌ها و ترک‌های پا استفاده کنید. استفاده از سنگ پا برقی، بسیار سریع‌تره. که به راحتی و به سرعت، تاثیر قابل توجهی در نرم کردن پاهای شما داره. برای از بین بردن پوستای مرده هم میتونید از اسکراب استفاده کنید. ولی اگر پینه‌های بزرگ و عمیق دارید و کف پایتان حسابی زبر و خشن شده، باید از سوهان استفاده کنید.

گذاشتن پا در آب گرم

تو این مرحله یک ظرف آب آماده کنید. ظرف باید به اندازه‌ای باشه، که پاها به راحتی درون اون قرار بگیره. داخل این ظرف آب گرم بریزید. آبی که پاهاتونو نسوزونه و ولرم هم نباشه.

رنده پا

مشاهده رنده پا استیل و باکیفیت

آموزش پدیکور و کفسابی پا با کوکتل

تو این مرحله شما به کوکتل پدیکور نیاز دارید. اگر نداشتین یا تو دسرستون نبود میتونید از انواع روغن، ویتامین، صابون یا نمک اپسوم استفاده کنید. به این ترتیب که باید آن را به اب اضافه کنید. می‌تونید حتی صابونای معطر یا روغنای معطری که دوست دارید رو هم اضافه کنید. ویتامینا یا روغنا و شوینده‌های حاوی ویتامین‌ A و E هم میتونه انتخاب درستی باشه. مثلا روغن زیتون، یا روغنای معطر مانند: روغن اسطوخودوس یا بابونه از جمله روغناییه که می‌تونید به آب اضافه کنید. تا پوستتون نرم‌تر بشه. حتی اضافه کردن نمک اسپوم هم برای درمان پوستای ترک خورد بسیار کاربردیه.

بنابراین پاهاتونو به مدت ۱۵ دقیقه درون آب قرار بدید تا خیس بخوره و حسابی پوستتون نرم و اماده برای سوهان کشی بشه. در غیر اینصورت سوهان زدن به پاهای خیلی خشک و ترک خورده، ممکنه باعث زخم شدن و خونریزی کف پا بشه.

استفاده از سوهان پا

پس از نرم شدن پوست کف پا، پاها را روی حوله قرار بدید و به آرامی با حوله خشک کنید. پاها باید به اندازه‌ای خشک بشه که بتونید از سوهان استفاده کنید. ولی نباید کل رطوبت رو از دست بده، تا پوستتون نرم بمونه. تو این مرحله تمام قسمتای پا رو لمس کنید تا ببینید کجا خشک و سفت شده است و کجاها ترک خورده. قسمتای آسیب دیدرو پیدا کنید. بالای انگشتان، پاشنه پا و کناره‌های کف پا معمولا جزو جاهاییه که بیشتر از بقیه قسمت‌ها خشک میشه.

بعد از اینکه نواحی سفت و آسیب دیده رو پیدا کردید از سوهان پا استفاده کنید. پاتونو بلند کرده و روی زانوی مخالف قرار بدید. سوهان یا رنده پارو به طرف پایین حرکت بدید و تنها بخش‌هایی از پوست پا که سفت شده رو سوهان بکشید. تا جایی این کارو ادامه بدید، که پوستتون نرم بشه.

استفاده از سنگ پا

بعد از استفاده از سوهان پا، از سنگ پا استفاده کنید. چرا که موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست میشه. برای استفاده از سنگ پا، مقداری لوسیون یا روغن به پاهاتون بزنید و با حرکت‌های چرخشی، کل کف پاتونو لایه‌برداری کنید. همچنین توحه داشته باشید که سنگ پا زدنو به آرامی انجام بدید و اگر پوست‌ حساسی دارید از سنگ پا استفاده نکنید. حالا همه قسمتای کف پا رو دست بکشید تا مطمئن بشید که پوستتون نرم شده. بخشایی از پوست که نیاز به سوهان کشی دوباره داره، سوهان بکشید یا از سنگ پا استفاده کنید.

مرطوب کردن و آبرسانی پوست پا

مرحله آخر پاهاتونو مرطوب و آب‌رسانی کنید. از کرم‌ها، لوسیون‌های مرطوب‌کننده مخصوص پا و یا انواع روغن های معطر میتونید استفاده کنید. بیشتر به قسمتایی کرم بزنید که سوهان کشی کردید. سپس پاهاتونو ماساژ بدید. ماساژ باعث میشه که خون به راحتی گردش پیدا کنه و عضلات استراحت کنن و باعث کاهش درد پا هم میشه. تقریبا یک دقیقه، هر کدوم از پاها رو ماساژ بدید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای کفسابی پا حتما مقاله ی فواید کفسابی پا را مطالعه کنید.

برای مشاهده بیشتر لوازم مانیکور و پدیکور ناخن می توانید از سایت گلارا اقدام به تهیه نمایید؛ این تجهیزات تماما دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید