ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

خطرات کاشت ناخن با مواد نامرغوب و عوارض آن

خطرات کاشت ناخن با مواد نامرغوب و عوارض آن

عوارض استفاده از مواد نامرغوب در کاشت

امروزه لاک یکی از محبوب ترین محصول آرایشی برای بانوان عزیز محسوب می شود. اما لاک زدن مداوم و باقی ماندن آن به صورت طولانی بر روی ناخن ها خطرات و بیماری های جدی برای شما نیز ایجاد می کند. داشتن ناخن های مرتب و دیزاین شده یکی از کار های مورد علاقه برای خانم ها می باشد. که البته به جز لاک زدن موارد دیگری مانند لاک ژل و کاشت ناخن برای زیباتر شدن ناخن وجود دارد. که این مورد را باید بدانید که استفاده هر کدام از این مواد تقلبی دارای عوارض خاصی هستند. اگر شما به زیبایی دست هایتان اهمیت می دهید حتما باید از برند های مثل میکس کوکو یا مائورا استفاده کنید تا عوارض کمتری نسبت به لاک های دیگر داشته باشند. استفاده بیش ازحد از لاک یا ژلیش منجر به تغییر رنگ  زرد یا نارنجی شدن ناخن می شود. که البته گاهی  بانوان عزیز دچار قارچ ناخن هم می شوند.که برای جلوگیری از این موضوع حتما باید قبل از لاک ژل زدن از ضد قارچ و بیس کات میکس کوکو یا مائورا استفاده کنید. که حتما باید مراحل رو جز به جز انجام دهید. سایت گلارا در این مطلب به شما کمک می کند تا ناخن هایی زیبا و بدون هیچ مشکلی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم در خطرات کاشت ناخن با مواد نامرغوب عوارض آن را برای شما شرح دهیم پس تا انتهای این مقاله از سایت گلارا همراه باشید.

قارچ ناخن چیست؟

یکی از خطرات کاشت ناخن با مواد نامرغوب، ایجاد عفونت قارچ ناخن پا یا دست است. قارچ ها در محیط های مرطوب یا گرم رشد می کنند. که این نوع محیط باعث افزایش قارچ ها می شود.

اگر شما با فردی که عفونت قارچی داشته باشد در تماس باشید ممکن است به آن مبتلا شوید و این امر باعث عفونت ناخن می شود.

توجه داشته باشید قبل از انجام مانیکور پدیکور ناخن های خود از ناخن کار خود بخواهید که قیچی مانیکور، سوهان دستی و ناخن گیر را ضدعفونی کنند چون ممکن است عفونت قارچی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

علائم قارچ ناخن در اثر کاشت طولانی

عفونت های قارچی می تواند بخشی از ناخن، کل ناخن پا یا دست را درگیر کند. علائم این نوع عفونت عبارتند از:

  • تغییر رنگ ناخن
  • شکننده شدن ناخن یا ناهموار بودن سطح آن
  • بوی ناخوشایند
  • ضخیم شدن پوسته ناخن
  • تغییر مدل ناخن
  • بلند شدن ناخن از بستر
  • رفع قارچ ناخن بعد از کاشت

برای قدم اول هنگام مشاهده قارچ در زیر ناخن کاشت شده خود باید انجام بدهید برداشتن کاشت ناخن می باشد. در مرحله اول توجه کنید بدون برداشتن کاشت ناخن نمی توانید کاری برای قارچ های موجود در زیر ناخن انجام دهید. این امر باعث می شود تا ناخن های شما در هوای آزاد نفس بکشند. همچنین باعث می شود رطوبتی که در بین بستر ناخن کاشت شده گیر کرده از بین برود.

بستر ناخن خود را از هر گونه چسبندگی و آلودگی جدا و تمیز کنید این کار را می توانید با خرید کلینزر ناخن به راحتی انجام دهید. وضعیت ناخن مبتلا شده به قارچ را بررسی کنید تا جایی که می توانید با ناخن گیر اصلاح کنید. حواستان باشد به ناخن هایتان صدمه نزنید و تا مدتی که ناخن هایتان به طور کامل درمان نشده اند، از کاشت ناخن به هیچ عنوان استفاده نکنید چون ممکن است وضعیت ناخن هایتان بدتر بشود.

نمایی از عوارض کاشت ناخن با مواد تقلبی

علت ابتلا به قارچ ناخن

تنظیم نادرست ناخن

یکی از علل مهم شکل گیری قارچ ناخن کاشت شده تنظیم نادرست می باشد. نصب نادرست ناخن باعث می شود که مواد آکریلیک که در لاک ژل وجود دارد در بین بستر ناخن طبیعی و ناخن مصنوعی شکاف ایجاد کند. که این امر باعث می شود رطوبت یا آب در این شکاف گیر کند و زیستگاه خوبی برای قارچ ها می باشد. دمای انگشتان شما اجازه می دهد تا قارچ های بیشتر در زیر ناخن هایتان رشد کند بنابراین باید پیش یک فرد آموزش دیده بروید تا آن ها را بردارد.

بهداشت ضعیف افراد در سالن آرایش

بانوان عزیز باید مراقب این موضوع باشند که در سالن های آرایشی حتما از ابزار هایی که برای ناخن شما استفاده می کنند ضدعفونی شده باشد. زیرا خیلی از سالن داران این امر را انجام نمی دهند و آن ابزار را هر بار بدون ضدعفونی کردن برای هرمشتری استفاده می کنند. بنابراین قارچ ناخن می تواند از یک فرد به یک شخص دیگری انتقال یابد. پس سالن هایی را انتخاب کنید که بعد هر بار استفاده از وسایل مانیکور، وسایل خود را ضد عفونی کنند.

استفاده از مواد نامرغوب و تقلبی

بسیاری از ناخن کاران و صاحبان سالن های زیبایی برای خرید لوازم زیبایی ناخن و یا لاک ژل ها دچار اشتباه می شوند و با خرید لوازم ارزانتر سعی می کنند در هزینه ها صرفه جویی کنند در صورتی که این مواد باعث ایجاد بیماری های جبران ناپذیری در زیباجویان می شود؛ پس برای جلوگیری از این قبیل بیماری ها بهتر است در خرید محصولات زیبایی دقت کنید.

سایت گلارا با موجود کردن محصولات بهداشتی و زیبایی ناخن مانند انواع لاک ژل، بیس کات، انواع لوازم مانیکور و پدیکور باکیفیت و مرغوب سعی در جلب رضایت مشتریان دارد؛ تمامی محصولات ناخن ما دارای ضمانت اصالت کالا می باشند؛ برای تهیه به صورت تکی و عمده می‌توانید با پشتیبانان ما تماس حاصل فرمایید. برای خرید لاک ژل ناخن در انواع مختلف و همچنین خرید لوازم مانیکور و پدیکور ناخن کافیست از طریق سایت ما اقدام نمایید.

همچنین ارسال محصولات ما به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر است.

نحوه درمان قارچ ناخن

هنگامی که قارچ در زیر ناخن کاشت شده مشاهده کردید در اولین قدم پیش ناخن کار خود بروید و اجازه بدهید کاشت ناخن را بردارد چون بدون برداشتن کاشت ناخن قارچ های موجود در ناخن از بین نمی روند بلکه بیشتر می شوند و موجب بلند شدن ناخن هایتان می شوند.

بعد از اینکه ناخن کاشت شده خود را جدا کردید حتما بهداشت ناخن را حفظ کنید تا قارچ ناخن در ناخن شما پخش نشود. دستان خود را هر روز با صابون ضدقارچ مرتب بشویید و به یاد داشته باشید که دستانتان را به درستی خشک کنید تا هیچ گونه رطوبت در ناخن هایتان باقی نماند.

ناخن های آلوده به قارچ را با استفاده از ناخن گیر جدا کنید. توجه کنید از همان ناخن گیری که برای کوتاه کردن ناخن های آلوده استفاده کردید، برای ناخن های سالم استفاده نکنید که باعث سرایت قارچ به ناخن دیگر می شود.

روش های سنتی درمان قارچ ناخن

یکی از کارهای ساده ای که می توانید در منزل انجام دهید استفاده از سرکه سفید یا سرکه سیب می باشد. که هر دو مورد به دلیل خاصیت ضد باکتریایی یا ضد قارچی بسیار موثر هستند.

مقداری از سرکه را داخل یک کاسه شیشه ای کوچک بریزید.حالا ناخنی که آلوده به قارچ شده است را به مدت نیم ساعت در سرکه فرو کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید تا زمانی که به طور کامل درمان شوید.

استفاده از روغن های گیاهی

یکی از راه حل هایی که برای ناخن های مبتلا به قارچ ماثر است استفاده از روغن های گیاهی موجود در بازار با توانایی ازبین بردن عفونت قارچی وجود دارد. که در بین این روغن های گیاهی دارچین، میخک، آویشن و لیموترش می توان برای درمان عفونت قارچ ناخن استفاده کرد.

از کرم ضد قارچ موضعی یا پماد استفاده کنید

روش دیگری که برای درمان عفونت قارچی در ناخن کاشت شده وجود دارد استفاده از کرم یا پماد موضعی قارچی می باشد که روش آسان و کم هزینه ای است.

مراجعه به پزشک و جراحی

در بعضی مواقع برای عفونت های شدید کاری نمی شود کرد جز مراجع به پزشک تا ناخن شما را جدا کند تا مستقیما دارو را بر روی عفونت موجود در زیر ناخن قرار دهند. پس از درمان در نهایت ناخن شما  دوباره سلامت می‌ماند.

نحوه نگهداری ناخن

چگونه می توان از قارچ ناخن کاشت پیشگیری کرد؟

  • برای کاشت ناخن حتما به یک فرد متخصص مراجعه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که وسایل مانیکو و پدیکور استریل شده باشد.
  • قبل از انجام کاشت ناخن از ضدقارچ استفاده کنید.
  • برای کاشت ناخن از برندهای با کیفیت بازار استفاده کنید.
  • اگر مجبور هستید هروز دستان خود را به مدت طولانی داخل آب نگه دارید از کاشت ناخن تا جایی که امکانش هست استفاده نکنید.
  • بیش از 2 الی 3 ماه از ناخن مصنوعی استفاده نکنید.
  • برای نصب مجدد ناخن اجازه بدهید تا ناخن هایتان یه مدت استراحت کنند.
  • در صورت ایجاد حساسیت پوستی در نزدیکی ناخن کاشت شده از ناخن مصنوعی به هیچ عنوان استفاده نکنید.

روند داشتن ناخن های سالم

دراین مرحله حتما باید مانیکور و پدیکور انجام دهید تا سطح ناخن شما صاف شود.

برای از بین بردن چربی ناخن بافر بکشید که اگر چربی ناخن از بین نرود ژلیش از روی ناخن بلند می شود.

برای اینکه ناخن هایتان زرد نشود یا قارچ نگیرید بعد از اینکه ضد قارچ زدید صبر کنید تا خشک شود و لایه ای از پرایمر غیر اسیدی را روی سطح ناخن بزنید و صبر کنید تا خشک شود.

کل ناخن را با لایه نازک بیس کات ناخن با برند میکس کوکو یا مائورا کاور کنید. توجه داشته باشید که لبه آزاد کار با قلم ببندید تا لاک ژل هوا نگیرد. (برای خرید بیس کات ناخن کلیک کنید)

یک لایه نازک از لاک ژل را بر روی ناخن بزنید و دستانتان را داخل دستگاه یووی یا ال ای دی قرار دهید و سپس لایه دیگر بزنید. که برای تسط بیشتر می توانید از قلم طراحی استفاده کنید.

با استفاده از کلینزر ناخن نوچی لاک ژل را بعد از خشک شدن در دستگاه بگیرید.

و در آخر برای مقاومت بیشتر لاک ژل از تاپ کات ناخن با برند میکس کوکو یا مائورا استفاده کنید و دستانتان را به مدت 30 الی 60 ثانیه درون دستگاه یووی ال ای دی ناخن قرار دهید تا کاملا خشک شود. (برای خرید تاپ کات ناخن از سایت گلارا کلیک نمایید)

برای مطالعه بیشتر:

دلایل هوا گرفتن کاشت ناخن و روش های جلوگیری از آن 🤷‍♀️

2 نظر در “خطرات کاشت ناخن با مواد نامرغوب و عوارض آن

  1. سپیده گفت:

    به نظرم ناخن طبیعی دست خیلی قشنگتر و ملیحتره و دردسر و مریضی هم نداره . شبیه دست و پای مرغ و عقاب میشه و خیلی زشت و وحشتناکه . همین ناخن دست خودمون و با ناخن گیر مرتب کنیم‌ همیشه و ‌به دلخواه یه‌لاک خوشرنگ هم بزنی خیلی بهتر از کاشت ناخنه . کلی پول بدی که‌قارچ بگیری اه اه

    1. ghomlaghi گفت:

      اگر از مواد مرغوب استفاده کنید و مراقبت های لازم رو داشته باشید هیچ مشکلی پیش نمیاد میتونین با خرید لوازم مانیکور و پدیکور ناخن، ناخن های زیبا و سالمی داشته باشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید