ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

آموزش پاک کردن ژلیش ناخن در خانه

آموزش پاک کردن ژلیش ناخن در خانه

آموزش پاک کردن ژلیش ناخن

ساده ترین روش پاک کردن ژلیش ناخن

پاک کردن ژلیش ناخن در خانه بسیار ساده و آسونه. برای پاک کردن ژلیش از روی ناخن لزومی نداره حتما به آرایشگاه یا سالن های زیبایی مراجعه کنید و از افراد متخصص کمک بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا پاک کردن ژلیش ناخن و همچنین ریموو کاشت ناخن را به طور کامل و فقط با چند روش ساده و وسایل در دسترس شرح دهیم. تا بتوانید پس از خواندن به خوبی یاد بگیرید و خودتان در خانه ژلیش و کاشت ناخنهایتان را ریموو کنید. با گلارا همراه باشید…

ابزارهای مناسب برای پاک کردن ژلیش ناخن و ریموو کاشت ناخن

برای پاکسازی لاک ژل و برداشتن کاشت ناخن، چهار وسیله ضروری لازم است:

  1. استون (ترجیحا استون خالص و بدون اسانس برای تاثیر گذاری بیشتر)
  2. سوهان ناخن
  3. پنبه
  4. آلومینیوم فویل و یا گیره ناخن (کلیپس ناخن)

ریموو ژلیش ناخن با پنبه و استون خالص

این روش یکی از بهترین، ساده ترین و کم هزینه ترین روش های ریموو لاک ژل در خانه به حساب میاد. چراکه با کمترین امکانات و آسیب کمتری به ناخنها میتونید لاک ژلیش خودتونو پاک کنید. وسایل مورد نیاز: سوهان ناخن، بافر ناخن، پنبه، استون ۱۰۰٪، فویل، روغن کوتیکول یا وازلین یا کرم مرطوب کننده.

در مرحله اول: فویل رو باز کرده و به ۱۰ عدد تکه های کوچک تقسیم کنید. (حدود ۸ در ۸ سانتی متر، به گونه ای که تمامی دور بند انگشت رو در بر بگیره). لایه سطحی لاک ژل، که تاپ کاته رو سوهان بکشید. سوهان کشیدنو از بخش خارجی ناخن شروع کنید و به سمت وسط ناخن حرکت کنید. دقت کنید که حتما ناخنارو تو یک جهت سوهان بکشید. چراکه سوهان کشیدن نادرست میتونه باعث آسیب دیدن ناخنا بشه. پس از سوهان کشی با استفاده از بافر ناخن، سطح روی ناخنو به آرامی سوهان بکشید. تا اگر کمی خراش خورده، صاف و یکدست بشه.

در مرحله بعد: مقداری پنبه برداشته و به طور کامل به استون آغشته کنید و روی ناخن خود قرار بدید. حالا یکی از فویل های بریده شده را بردارید و دور انگشت خود که پنبه رو روی اون قرار دادید، بپیچید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا استون بتونه به عمق ژلیش ناخن نفوذ کنه. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه اگر روی ناخن خود اثری از ژلیش رو دیدید، میتونید با استفاده از ابزار مخصوص مانیکور که اغلب برای صاف کردن کوتیکول ناخنه، ژلیش باقی مانده رو جدا کنید.

در مرحله اخر: پس از اتمام کار، پوست اطراف ناخن و سر انگشتارو با روغن کوتیکول، وازلین یا کرم مرطوب کننده چرب کنید. چون استون باعث خشکی پوست دست و ناخن‌ می‌شه. حتما مقاله علت و درمان پوسته شدن اطراف ناخن‌ را مطالعه کنید تا در اطلاعات بیشتری کسب کنید. خصوصاً وقتی که برای چند دقیقه روی ناخن بمونه. میتونید روغن کوتیکول ناخن رو با قیمت ویژه تا 10% تخفیف فقط با 25 هزار تومان به شرط تضمین اصالت کالا در فروشگاه اینترنتی گلارا بخرید.

ریموو کاشت ناخن

اما اگر کاشت ناخن دارید، نوبت به برداشتن و ریموو کاشت ناخن رسیده است.

چند تکه پنبه بردارید و آن را به استون آغشته کنید. هر تکه از پنبه ها را روی یک ناخن قرار دهید. به صورتی که سطح ناخن را کامل بپوشانید. حال باید با استفاده از گیره ناخن یا همان کلیپس ناخن و یا آلمینیوم فویل، پنبه‌های آغشته به استون را که روی ناخن قرار داده اید را به خوبی روی ناخن ثابت نگه‌ دارید.

به موجب این کار مواد کاشت ناخن نم میکشد و به راحتی کنده میشود. اگر گیره ناخن (کلیپس ناخن) نداشتید، به جای آن از فویل آلمینیوم نازک استفاده کنید. برای این کار کاغذ آلومینیوم را به قطعات کوچکی تقسیم کنید. به اندازه‌ای که سر انگشتان شما را کاملا بپوشاند. سپس آن را روی پنبه آغشته به استون که روی ناخن‌های خود قرار داده‌اید بپیچانید، تا پنبه را روی ناخن ثابت نگه‌دارد؛ این کار را برای همه ناخن‌های خود انجام دهید.

سپس بعد از این مراحل وقتی استون به مواد کاشت نفوذ کرد، با گذشت حدود ۱۵ دقیقه، مواد کاشت از روی ناخن بلند (کنده) میشود و میتوانید فویل یا کلیپس ناخن را از روی ناخن خود بردارید.  توسط پوشر و یا خلال دندان باقی مواد مانده روی ناخن را جدا کنید. البته هنگام برداشتن پنبه، در صورتی که کمی فشار بیاورید می‌توانید مواد را از روی ناخن پاک کنید.

نکته: اگر مواد کاشت روی ناخن شما هنوز مقاوم بود، یعنی پنبه آغشته به استون زمان بیشتری باید روی ناخن قرار بگیرد. این مورد بستگی به کیفیت استون مورد استفاده دارد.

پاک کردن ژلیش ناخن

پاک کردن ژلیش ناخن

پاک کردن ژلیش ناخن با محلول ریموور و آب داغ

یکی از روشای ساده تر محسوب میشه. تو این روش ابزارهای مورد‌ نیازو تهیه کرده و سپس کارو شروع کنید. وسایل مورد نیاز: دو تا کاسه، آب گرم، محلول ریموور ژلیش ناخن، یک سوهان یا بافر ناخن، عقب زن یا پوشر چوبی.

در اولین مرحله ناخن ها رو  با خرید سوهان دستی ناخن یا بافر خراش بدید. یک کاسه بزرگو با آب گرم پر کنید. کاسه کوچک‌تری درون اون بزارید. سپس ژل یا محلول ریموور ژلیش رو درون کاسه کوچکتر بریزید. انگشتاتونو درون کاسه قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید. پس از این مدت، دستاتونو از کاسه بیرون بیارید و با استفاده از عقب زن یا پوشر چوبی، مواد باقیمانده رو پاک کنید.

سوالات متداول و نکات مهم

برای پاک کردن لاک ژلیش از روی ناخن به نکات مهم زیر توجه کنید:

آیا پاک کردن ژلیش ناخن و ریموو ناخن کار ساده ایست؟ میتوان در خانه انجام داد؟

بله، ناخن های پودری به عنوان یک فرآیند با ماندگاری بالا، سریع و آسان برای طراحی ناخن شناخته شده اند، همین باعث شده تا در سالن های زیبایی، یک عمل پرطرفدار باشد. برداشتن لاک ژلیش و حذف کاشت ناخن از روی ناخن بسیار ساده است، و شما می توانید آن را در خانه انجام دهید. ولی باید دقت بیشتری داشته باشید؛ بهتر است محلول‌های پاک‌کننده ناخن یا استون‌های صد در صد را از مراکز مجاز و معتبر که نشان سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت را دارد، اقدام به تهیه نمایید. همچنین همیشه به اصالت محصول و تاریخ مصرف آن دقت کنید.

عدم سوهان کشی در سطح ناخن چه عوارضی دارد؟

سوهان کشی هنگام پاک کردن ژلیش ناخن باید طوری باشه که از بخش خارجی ناخن شروع کنید و ناخنا رو در یک جهت سوهان کشی کنید. در غیر این صورت ممکنه آسیب زیادی به صدف ناخن وارد کنید. پس سوهان کشیو بدون عجله و با دقت انجام بدید.

استفاده از روغن کوتیکول یا وازلین یا مرطوب کننده واجب است؟

در پروسه اخر پاک کردن ژلیش ناخن باید اطراف پوست ناخن و سر انگشتان رو با روغن کوتیکول یا وازلین و یا کرم مرطوب کننده، چرب کنید. چرا که استون به تنها میتونه آسیب جدی به پوست دست و ناخن، وارد کنه.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با روش پاک کردن ژلیش ناخن و ریموو کاشت ناخن مطالبی را آموختیم. همانطور که در متن مقاله اشاره کردیم، در بعضی از مراحل مانند سوهان کشیدن دقتی زیادی داشته باشید، چرا که می تواند باعث وارد شدن آسیب های جدی به ناخن ها شود. اما انجام برخی از روش ها مانند استفاده از استون و فویل برای تمامی افراد از مبتدی تا حرفه ای بلامانع است. در پایان امیدواریم مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر روش های دیگری برای پاک کردن ژلیش و ریموو کاشت ناخن می شناسید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید