ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

آموزش مانیکور و پدیکور در خانه

آموزش مانیکور و پدیکور در خانه

آموزش مانیکور و پدیکور

بهتر است برای مانیکور ناخن از یک متخصص ناخن کمک بگیرید، تا ناخن هایی مرتب و تمیز داشته باشید. البته با رعایت نکات مهم می توانید خودتان نیز در منزل این کار را به راحتی انجام دهید. امروزه زیبایی دست و پا بسیار مهم است و تاثیر زیادی در ظاهر شما دارد. مانیکور و پدیکور ناخن ها باعث ایجاد احساس رضایت در فرد می شود. از طرفی انجام این کار باعث افزایش لطافت و زیبایی پوست می شود. آیا می دانید که بیشتر امور زیبایی در آرایشگاه ها و کلینیک های زیبایی با هزینه های بسیار بالا انجام می شود؟ جای هیچ نگرانی نیست! ما در این مقاله قصد داریم تا گام به گام آموزش مانیکور و پدیکور در خانه را با شما در میان بگذاریم. تا دیگر برای امور ساده و کارهای روزمره خود، درگیر آرایشگاه های شلوغ نشوید. پس با ما در این مقاله از سایت گلارا همراه باشید.

مراحل انجام مانیکور و پدیکور در خانه

مانیکور ناخن روی ناخن دست انجام می شود و در ادامه به آموزش کامل این روش پرداخته ایم:

مانیکور به روشی گفته می شود که برای درمان ناخن های آسیب دیده و شکسته دست انجام می شود. مانیکور ناخن یک روتین مراقبتی برای ناخن ها به شمار می رود، که انجام مانیکور به صورت مرتب می تواند از ایجاد قارچ و بیماری پوستی بر روی ناخن جلوگیری کند. در بسیاری از نقاط دنیا مانیکور توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام می شود چون بخش های مختلف آن با پوست در ارتباط است و شامل بریدن قسمتی از پوست های مرده می شود. به همین دلیل مانیکور ناخن باید در محیطی کاملا بهداشتی و استرلیزه انجام شود.

مانیکور ناخن دست

وسایل مورد نیاز برای انجام مانیکور در خانه

برای انجام صحیح مانیکور در منزل باید دقت داشته باشید تمام لوازم مانیکور ضد عفونی شده و تمیز باشد، تا از ایجاد عفونت و بیماری های قارچی در ناخن و دست ها جلوگیری شود. وسایل مانیکور ناخن عبارتند از:

۱. پاک کردن لاک ناخن

اگر روی ناخن دست خود لاک دارید، با استفاده از استون یا پد لاک پاک کن آن را پاک کنید. ترجیحا از پد لاک پاک کن استفاده کنید؛ زیرا استون 100 درصد می تواند باعث ایجاد خشکی کوتیکول ناخن و سوزش پوست اطراف ناخن شود. زمانی که چاره ای جز استفاده از استون 100 درصد نداشتید برای جلوگیری از خشکی پوست و کوتیکول ناخن ها می توانید از روغن کوتیکول او پی بلوبری یا او پی توت فرنگی که در سایت فروشگاهی گلارا موجود است استفاده کنید. برای از بین بردن آلودگی و ضد عفونی شدن سطح ناخن پدی را آغشته به محلول کلینزر کرده و سطح ناخن را با استفاده از پد کلینزر تمیز کنید.

مانیکور ناخن دست

2. کوتاه کردن ناخن ها با ناخن گیر

با استفاده از یک ناخن گیر شخصی، ناخن‌‌‌‌های خود را کوتاه کرده و به آن فرم دهید، که همگی با یکدیگر هم اندازه شوند. برای فرم دهی طبق سلیقه خودتان عمل کرده و آن را گرد یا مربعی کنید.

۳. سوهان کشی و فرم دهی ناخن ها

گوشه ها و بالای ناخن خود را به وسیله سوهان دستی ناخن تمیز و یکدست کنید. سوهان کشیدن ناخن کمی قلق دارد. سعی کنید با فشار این کار را انجام ندهید و به آرامی ناخن های خود را سوهان بکشید. زیرا فشار بیش از اندازه سوهان بر روی ناخن باعث آسیب بیشتر به ناخن ها می شود.

پدیکور ناخن پا

۴. شستن انگشتان دست و پا

بعد از پاک کردن لاک و کوتاه کردن ناخن ها، دست های خود را بشویید؛ تا هر گونه آلودگی، کثیفی و ذرات ریز حاصل از سوهان کشی پاک شود. سپس یک ظرف حاوی آب گرم تهیه کنید و کوکتل مانیکور را داخل آب بگذارید تا فعال شود.  انگشتان خود را به مدت ۵ دقیقه درون آب و کوکتل قرار دهید، با انجام این کار پوستتان نرم می‌شود. پس از بیرون آوردن دست ها، به وسیله یک حوله تمیز دست های خود را کاملا خشک کنید.

۵. آبرسانی به پوست دست (مرطوب کردن انگشت و ناخن)

افرادی که پوست خشک و حساس دارند معمولا در فصل سرد از خشکی دست و پا رنج می برند. این مشکل باعث خارش و سوزش پوست می شود؛ مانیکور باعث آبرسانی دست و پا می شود و استفاده از لوسیون ها و روغن های درمانی به داشتن پوستی نرم و لطیف کمک می کند. قبل از انجام پدیکور و مانیکور، از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید و آن را روی دست و اطراف ناخن ها بمالید. قسمت کوتیکول ناخن بسیار مهم است. ابتدا دست ها و ناخن های خود را کاملا ماساژ دهید تا کرم مرطوب کننده به خوبی جذب پوست شود. دستان خود را در آب گرم خیس کنید؛ ابتدا ظرف آبگرم را با کمی شامپو بدن ترکیب کنید. سپس نوک انگشتان خود را به مدت ۲ دقیقه در یک کاسه آب گرم قرار دهید تا پوست اطراف ناخن نرم شود.

برای مرطوب کردن کوتیکول ناخن می توانید از روغن کوتیکول اوپی بلوبری یا اوپی توت فرنگی استفاده کنید. سپس پوست‌‌‌‌های اضافه را به کمک یک عقب زن ناخن بالا آورده و به کمک نیپر ناخن به آرامی آن ها را کوتاه کنید. مواظب باشید که به پوست دستتان آسیب وارد نشود!

آبرسانی به پوست دست

۶. مرتب کردن و فرم دادن به ناخن ها

با استفاده از ابزار پوشر، اندکی کوتیکول ناخن را مرتب کنید و با استفاده از حوله اضافات پوست را از روی دست بردارید. اگر به حمام بروید و بعد از آن اینکار را انجام دهید ، بهتر است. چون بعد از حمام ناخن ها خیس می شود و راحت تر می‌توانید آن را مرتب کنید.

پوست ناخن ها را به عقب هدایت کنید؛ زمانی که پوست ناخن ها کاملا مرطوب و نرم شد، کوتیکول ناخن را با استفاده از پوشر به عقب برانید و با قیچی مانیکور و پدیکور کوتیکول ها را جدا کنید. این کار ناخن ها را بزرگتر و زیباتر می کند.

برای خرید قیچی مانیکور کلیک نمایید 

البته یادتان باشد که زیاده روی نکنید، زیرا بیش از اندازه کوتاه کردن کوتیکول به ناخن آسیب می رساند. این کار باید بسیار آهسته و با دقت انجام شود.

۷.  بیس کات مانیکور ناخن

بیس کت یا تاپ کت یک لاک بی رنگ است که سطح ناخن شما را صاف می کند و آن را برای استفاده از لاک ژل مد نظرتان آماده می کند. پس از طی مراحل بالا اگر می‌خواهید لاک ژل شما زیبا و حرفه‌ای به نظر برسد از بیس کات استفاده کنید. سپس لاک ژل مورد نظر خود را بزنید.

مانیکور ناخن دست

۸ . لاک ژل ناخن

ابتدا بگذارید بیس کات کاملا خشک شود. رنگ مورد نظر لاک ژل خود را انتخاب کرده، سپس لایه اول لاک ژل را به طور یکنواخت روی ناخن ها بزنید. ناخن ها را داخل دستگاه یووی ال ای دی بگذارید تا کامل خشک شود.

لایه دوم لاک ژل را بزنید؛ اگر متوجه شدید که لاک ناخنتان کمرنگ شده است، اصلا نگران نباشید. برای افزودن رنگ و انجام عمل لاک زدن باید نوع دیگری از لاک ژل را به ناخن های خود بزنید و دوباره داخل دستگاه یووی ال ای دی بگذارید تا لاک ژل خشک شود. البته با استفاده از لاک ژل های سایت فروشگاهی گلارا به هیچ عنوان این مشکل را ندارید؛ زیرا تمام لاک ژل های موجود در سایت گلارا با کیفیت و غلظت مناسب هستند. همچنین در این مرحله می توانید طرح ها و تزئینات زیبایی را روی ناخن های خود ایجاد کنید.

۹. تاپ کات ناخن

بعد از زدن لایه دوم لاک و انجام تزئینات مورد نظر می توانید از یک لایه تاپ کات استفاده کنید تا لاک درخشنده تر به نظر برسد. استفاده از تاپ کات باعث مقاومت و دوام بیشتر لاک ژل و تزئینات روی ناخن می شود. استفاده از تاپ کات برای قسمت رویی علاوه بر براق شدن ناخن، باعث خشک شدن هرچه سریعتر لاک ژل می شود.

۱۰. استفاده از محلول کلینزر و روغن کوتیکول

پس از خشک کردن لاک ژل و تاپ کات، می توانید با استفاده از لاک پاک کن یا محلول کلینزر گوشه های ناخن را که با لاک لکه دار شده است تمیز کنید.

برای تکمیل و اتمام کار مرطوب کننده و روغن کوتیکول ناخن را به دستانتان بزنید، سپس دست و ناخن های خود را با آن ماساژ دهید.

پدیکور پا چیست؟

پدیکور مجموعه ای از روش های درمانی، ترمیم و زیبایی است که روی پا و ناخن پا انجام می شود. پدیکور پا برای پیشگیری از آسیب، قارچ های پوستی و بوی بد پا موثر است. همچنین انجام پدیکور پا برای از بین رفتن پوست های مرده، پینه پاها و پوست های ترک خورده کف پا بسیار موثر و مفید می باشد. انجام پدیکور پا می تواند هم در منزل و هم در سالن های اختصاصی اتفاق بیافتد. برای یادگیری و انجام پدیکور پا در خانه با ما در سایت فروشگاهی گلارا همراه باشید.

پدیکور ناخن پا

وسایل مورد نیاز برای انجام پدیکور در خانه

دقت داشته باشید قبل از انجام پدیکور پا حتما وسایل را ضد عفونی کرده و سپس استفاده نمایید. وسایل پدیکور عبارتند از:

  • رنده پا
  • سوهان
  • بافر
  • پوشر
  • ناخن گیر
  • اسکراب
  • سنگ پا
  • کاسه پدیکور
  • کوکتل پدیکور
  • جدا کننده انگشتان
  • روغن کوتیکول ناخن
  • لاک ژل، بیس کات، تاپ کات
  • محلول کلینزر

مانیکور و پدیکور ناخن

مراحل انجام پدیکور در خانه

نگران خشکی و ترک های پا نباشید، زیرا می توانید با استفاده از روغن های شفابخش و کوکتل ها در مراحل پدیکور به خوبی آنها را درمان کنید. با این اعمال ناخن ها محکم و با دوام می شوند و از شکستن آن ها جلوگیری می شود. مراحل انجام پدیکور پا عبارتند از:

  1. پاک کردن لاک ناخن

در ابتدا باید ناخن ها را از هر گونه لاک و آلودگی پاک کنید. می توانید با استفاده از لاک پاک کن یا استون 100 درصد لاک قدیمی  روی سطح ناخن را کامل پاک کنید. سپس پدی را آغشته به محلول کلینزر کرده و آلودگی روی ناخن را با استفاده از پد کلینزر از بین ببرید.

  1. آب درمانی

کاسه پدیکور را پر از آب ولرم کنید و سپس پاهای خود را به مدت 5 الی 10 دقیقه داخل آب قرار دهید. برای خاصیت درمانی آب می توانید از کوکتل های پدیکور سایت فروشگاهی گلارا که باعث آرامش و سریع تر نرم شدن پوست پا می شود استفاده کنید.

  1. اسکراب

از اسکراب برای روی سطح پا و ساق پا استفاده کنید و به منظور آبکشی مواد اسکراب، پاهای خود را بشویید.

  1. حوله تمیز

پاهای خود را به گونه ای که کاملا خشک نشود با استفاده از حوله ای تمیز خشک کنید.

  1. کف سابی

با استفاده از رنده پا می توانید پوست های زبر شده و مرده کف پا را از بین ببرید. رنده پا را به آرامی و با فشاری ملایم، با زاویه 45 درجه بر روی پوست های مرده پا قرار داده و شروع به لایه برداری کنید. این کار را تا موقعی که کف پا صاف و یکدست شود ادامه دهید.

  1. آبکشی مجدد

پاها را دوباره آبکشی کنید تا پوست های مرده کاملا از سطح پوست جدا شده و سپس به آرامی با حوله ای تمیز پاها را خشک نمایید.

  1. کوتاه کردن ناخن ها

با استفاده از ناخن گیر شخصی خود، ناخن های پا را کوتاه کنید و همه ی ناخن ها را یک اندازه کنید.

  1. فرم دهی ناخن ها

با استفاده از سوهان ناخن، ناخن پای خود را سوهان کشی کنید تا به فرم دلخواه برسید.

  1. روغن کوتیکول

برای جلوگیری از خشکی و آسیب به کوتیکول بهتر است از روغن کوتیکول اوپی سایت فروشگاهی گلارا استفاده کنید. روغن کوتیکول را روی کوتیکول ناخن بزنید و ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود.

  1. جدا کننده انگشتان

در مرحله بعدی باید لاک ژل بزنید پس حتما از جدا کننده انگشتان استفاده کنید تا در هنگام لاک زدن دچار مشکل نشوید.

  1. بیس کات

ابتدا یک لایه نازک بیس کات روی ناخن زده و در دستگاه یووی ال ای دی خشک کنید.

  1. لاک ژل

سپ یک لایه نازک از لاک ژل را زده و داخل دستگاه یووی ال ای دی به خوبی خشک کنید. در ادامه لایه دوم را اعمال کرده و به خوبی داخل دستگاه یووی ال ای دی خشک کنید.

  1. تاپ کات

برای ماندگاری بالای لاک ژل از تاپ کات استفاده کنید و در داخل دستگاه یووی ال ای دی به خوبی خشک کنید.

  1. پد کلینزر

در آخر برای گرفتن آلودگی و نوچی باقیمانده از لاک ژل یا تاپ کات می توانید پدی را آغشته به محلول کلینزر کرده و روی ناخن ها بکشید.

پدیکور ناخن پا

فواید مانیکور پدیکور دست و پا

انجام پدیکور ناخن‌های شما را سالم نگه می‌دارد و خستگی پا را از بین می‌برد. پدیکور برای داشتن پا و ناخن هایی زیبا و سالم توصیه می شود؛ البته پدیکور و مانیکور فقط مختص خانم ها نیست، آقایان هم می توانند این کارها را انجام دهند. پدیکور پا تنها برای زیبایی انگشتان دست و پا نیست، بلکه می توان گفت راهی برای مراقبت از ناخن های پا، جلوگیری از آسیب ها و مشکلاتی است که با قرار گرفتن پا در کفش برای ساعات طولانی ممکن است با آن مواجه شوید. با استفاده از روغن درمانی کوتیکول و کوکتل های آرامش بخش در مراحل پدیکور ناخن می توانید خشکی و ترک پا را از بین ببرید.

مانیکور ناخن تاثیرات زیادی بر سلامتی و زیبایی دست و ناخن ها می گذارد. مانیکور ناخن به افزایش گردش خون، بهبود سلامت خون، کاهش استرس، لطافت دست ها و از بین بردن کوتیکول های مرده کمک بسزایی می کند.

مانیکور و پدیکور ناخن

لوازم مانیکور و پدیکور چی بخریم؟

در سایت فروشگاهی گلارا انواع لوازم برای مانیکور و پدیکور ناخن موجود است. همه ی محصولاتی که در سایت فروشگاهی گلارا موجود است دارای کیفیتی عالی و قیمتی استثنایی هستند.برای خرید لاک ژل نیز در سایت فروشگاهی گلارا به فروش می‌رسد. اگر قصد خرید هر کدام از این لوازم را دارید، با استفاده از لینک رو به رو می توانید اقدام به خرید لوازم مانیکور و پدیکور کنید و در سریع ترین زمان ممکن در هر کجا که باشید درب منزل محصول خود را دریافت کنید.

6 نظر در “آموزش مانیکور و پدیکور در خانه

  1. parichehr-sarabi گفت:

    برای پدیکور ناخن از چه رنده پایی باید استفاده کنم؟ ریز یا درشت؟

    1. ghomlaghi گفت:

      برای خرید رنده پا بهتر است از رنده ریز استفاده نمایید برای خرید رنده پا کلیک کنید

  2. فریبا گفت:

    بجای کرم های مرطوب کننده بهتر نیست از روغنای گیاهی استفاده کرد مثل آرگان؟

    1. ادمین سایت گفت:

      سلام دوست عزیز بله میشه

  3. اریانامهر گفت:

    بسیار مفید و عالی.

    1. admin گفت:

      سلام خیلی ممنون برای وقتی که گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید