ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

خطرات و عوارض لاک ناخن برای کودکان

خطرات و عوارض لاک ناخن برای کودکان

عوارض لاک ناخن برای کودکان

کودکان علاقه زیادی به استفاده از لاک ناخن دارند، اما استفاده مداوم از لاک ها برای کودکان می تواند عوارض و خطراتی به همراه داشته باشد؛ که ما در این مقاله قصد داریم تمام عوارض لاک ناخن برای کودکان را به شما توضیح دهیم. همچین به روش های صحیح لاک زدن برای کودکان در انتهای این بخش از سایت فروشگاهی گلارا اشاره شده است. این مقاله را حتما تا انتها مطالعه نمایید تا با کسب آگاهی بیشتر در رابطه با سلامت فرزند خود، آینده ای تضمین شده از بابت سلامت پوست و ناخن ها به او هدیه دهید.

کاهش ضریب هوشی کودک با لاک ناخن

تمامی لاک ها حاوی ترکیبات شیمیایی هستن که به THE BIG 3 معروف هستند که این ترکیبات می توانند عامل بروز مشکلات مغزی و برخی سرطان ها باشند. همچنین برای افراد به ویژه کودکان این ترکیب شیمیایی بسیار مضر است. شایع ترین عوارض لاک برای کودکان زیر ۷ سال است، که استفاده از لاک به طور مداوم برای کودکان می تواند دستگاه گوراش، کبد، کلیه، روده و… کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بسیاری از پزشکان توصیه می کنند برای کودکان از لاک و لوازم آرایشی استفاده نکنید، زیرا این ۳ ترکیب میتواند باعث شود قدرت جسمی، ذهنی و بهره هوشی کودکان کاهش یابد و موجب بروز برخی از حساسیت‌ ها و بیماری‌ها در کودک شود.

لاک زدن برای کودکان

ایجاد حساسیت های هورمونی

استفاده از لاک برای کودکان باعث تأثیرگذاری در هورمون های تولید مثل، خارش پوست، چشم و حتی گلو درد می شود. فرمالدئید نوعی مواد نگهدارنده لاک‌ در برابر باکتری‌ها هستند، که باعث سفتی لاک‌ نیز می شود. وجود این ماده در ترکیبات لاک به مقدار زیاد می تواند باعث بروز آلرژی در کودکان شود.

ایجاد اختلال در دستگاه گوارش کودک

برخی از کودکان عادت به جویدن ناخن یا در دهان کردن انگشتان دارند. این مسئله می تواند در صورت آغشته بودن ناخن‌ها به لاک، باعث شود مقداری از مواد شیمیایی موجود بر روی ناخن را کودک خورده و دچار واکنش های دهانی یا مشکلات گوارشی شود. بنابراین با وجود این عوارض، استفاده از لاک برای کودکان میتواند باعث کاهش ضریب هوشی کودک شود.

عوارض لاک ناخن برای کودکان

چرا زدن لاک برای کودکان خطرناک است؟

پنج ماده ای که در ترکیبات لاک وجود دارد و استفاده از آن به مقدار زیاد و غیر استاندارد در ترکیبات لاک باعث درماتیت تماسی آلرژیک می شوند. این مواد شیمیایی عبارتند از:

  • فرمالدئید: ماده ای نگه دارنده است که به عنوان عامل سفت کننده در لاک استفاده می شود و به فرایند خشک شدن (بدون پوسته پوسته شدن) کمک می کند. هنگام استنشاق آن، احتمال این که چشم ها و مجرای تنفسی تحریک شوند وجود دارد.
  • تولوئن: حلال رایج در رقیق کننده های رنگ، محلول های تمیز کننده، محصولات خانگی و برخی عطرها است. این ماده در برخی از لاک ها به عنوان حلال و تثبیت کننده استفاده می شود.
  • رزین فرمالدئید: فرمالدئید عامل خشک کننده و سفت کننده لاک ناخن است. این ماده نوعی نگه دارنده لاک در برابر باکتری ها نیز محسوب می شود.
  • دی بوتیل فتالات: مایعی شفاف و تقریبا بی بو است که به لاک ناخن قوام و صافی می دهد. این ماده برای کودکان با سن پایین مضرر است. پس بهتر است برای خرید به سایت فروشگاهی گلارا مراجعه کنید؛ زیرا در لاک های موجود در سایت فروشگاهی گلارا از مقدار کمتری فتالات استفاده شده است.
  • کافور: ماده ای شیمیایی است که برای کمک به حفظ لاک ناخن و جلوگیری از خرد شدن آن استفاده می شود. اولین نشانه تاثیر کافور بر بدن، زرد شدن ناخن ها است. زمان زیادی است که از کافور برای درمان موضعی انواع بیماری ها استفاده می شود، اما مصرف خوراکی آن مضر است.

استفاده بیش از اندازه و غیر استاندارد در ترکیبات لاک می تواند باعث خشک شدن پوست کناره‌های ناخن‌ و حساسیت در اثر تماس با این مواد شود. با وجود این که مواد ذکر شده عوارض مطلوبی ندارند، اما برخی از برند های لوازم آرایشی برای سود بیشتر از این مواد به مقادیر بالایی در ترکیبات لاک خود استفاده می کنند که باعث می شود لاک سمی و مضر باشد. می توانید برای خرید لاک هایی با کیفیت بالا و قیمت های مطلوب به سایت فروشگاهی گلارا مراجعه کنید. لاک های موجود در سایت فروشگاهی گلارا همگی دارای فرمولاسیونی مطلوب و با کیفیت هستند، که برای استفاده تمام رنج های سنی مناسب است.

لاک ناخن برای کودکان

آیا لاک ژل هم برای کودکان ضرر دارد؟

بله! فرمولاسیون موجود در لاک ژل ناخن باعث می شود برای استفاده مداوم کودکان گزینه مناسبی نباشد. لاک ژل توسط دستگاه یووی ال ای دی خشک می شود و برای پاک کردن آنها از استون های ۱۰۰ درصد خالص و سوهان برقی استفاده می شود. امکان دارد استفاده از دستگاه UV/LED به پوست دست و ناخن ها آسیب وارد کند و پوست دست را تا حدودی خشک کند. همچین استفاده از استون و سوهان برقی در سطح ناخن خط و خش ایجاد می کند. حال دقت داشته باشید با این تعاریف و توضیحات استفاده مداوم از لاک یا لاک ژل ها برای کودکان و پوست لطیف کودکان مضر است.

لاک برای ناخن کودکان

چه نوع لاک ژلی ضرر کمتری دارد؟

همانطور که در بخش های قبل به مضرات لاک و یا لاک ژل برای کودکان اشاره کردیم و استفاده مداوم از آن را توصیه نمیکنیم اما برای استفاده در مراسمات و یا جشن ها می توانید از لاک هایی که ضرر کمتری دارند استفاده نمایید.

لاک ژل میکس کوکو برندی شناخته شده ای است که با وجود بهترین متریال و کمترین مواد شیمیایی در ترکیباتش می تواند بهترین گزینه برای کودکان باشد. لاک ژل های میکس کوکو به نسبت دیگر لاک ژل ها آسیب کمتری به همراه دارند. همچنین میتوانید برای مشاهده و خرید لاک ژل در مدل‌ها و رنگ بندی های مختلف با بهترین کیفیت و قیمت کلیک کنید.

از چه سنی می توان برای کودک لاک زد؟

برخی از محققان و والدین بر این باورند که مناسب ترین سن برای لاک زدن کودکان، سن ۸ سالگی است. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید؛ اگر کودک شما حتی در سن ۸ سالگی عادت مکیدن و جوییدن ناخن را دارد، حتما به دنبال درمان باشید و مرحله درمان رو طی کنید. چراکه عوارض لاک ناخن برای کودکان ممکن است در برخی از موارد بسیار خطرناک باشد.

لاک زدن برای کودکان ضرر دارد یا خیر

سوالات متداول عوارض لاک ناخن برای کودکان

آیا لاک برای کودکان خطر دارد؟

استفاده مداوم از لاک برای کودکان مضر است و باعث ایجاد بیماری های پوستی در آنها خواهد شد.

از چه لاکی برای ناخن کودکان استفاده کنیم؟

برای استفاده در جشن و دورهمی ها بهترین پیشنهاد ما به شما لاک ژل میکس کوکو می باشد. لاک ژل های میکس کوکو با ترکیبات مطلوب و کیفیت بالایی که دارند می تواند انتخاب مناسبی برای ناخن های شما باشد.

از چه سنی می توان برای کودکان لاک زد؟

معمولا استفاده از لاک برای کودکان به دلیل مواد شیمیایی داخل لاک مضر است و نباید تا سن بلوغ از لاک های شیمیایی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید