ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

عوارض کاشت ناخن و راه های جلوگیری

عوارض کاشت ناخن و راه های جلوگیری

عوارض کاشت ناخن

عوارض کاشت ناخن چه پیامدهایی دارد؟

گاهی ممکن است عوارض کاشت ناخن جبران ناپذیر باشد. خدمات ناخن باید توسط فرد آگاه و آموزش دیده انجام شود تا ناخن اصلی خودتان آسیب نبیند و از بین نرود. از عوارض کاشت ناخن میتوان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

ایجاد شکاف در ناخن

ماده ای که برای چسباندن و فیکس ناخن استفاده میشود دارای مواد شیمیایی حساسیت زایی است که باعث به وجود آمدن شکاف در ناخن می شود.

قارچ ناخن

در کاشت ناخن از چسب های مخصوص استفاده می شود. این نوع چسب ها سمی هستند و در حین استفاده بخاری ایجاد میکنند از عوارض استفاده این چسب‌ها میتوان به قارچ ناخن بعد از کاشت، تغییر یافتن بافت ناخن و یا پوسته پوسته شدن سطح ناخن، سرطان ریه و مسمویت که منجر به مرگ هم میشود، اشاره کرد.

کاهش رشد ناخن و تغییر رنگ در ناخن

کاشـت ناخن سبب می شود که اکسیژن کافی به بافت ناخن نرسد. اکسیژن ناکافی، رشد ناخن زیرین رو متوقف میکنه و علاوه بر کم شدن رشد ناخن، باعث تغییر رنگ ناخن زیرین هم می شود.

ایجاد التهاب و قرمزی در ناخن

از دیگر عوارض کاشـت ناخن ایجاد التهاب و قرمزی در ناخن است که باعث التهاب و قرمزی بافت گوشتی اطراف ناخن می شود. بعد از اینکه اقدام به برداشت کاشت روی ناخن خود کردید، شاهد از بین رفتن و خرد شدن ناخن خود خواهید شد.

افتادگی ناخن

در کاشت ناخن احتمال اینکه به طور کلی ناخن خود را از دست دهید، وجود دارد که میتوانیم بگوییم یکی از وحشتناک ترین و درد ناک ترین عوارض کاشـت ناخن است.

نابودی ریشه ناخن

کاشت ناخن در طولانی مدت موجب می شود، شکل ناخن های خود را عوض شود و نابود شدن ریشه ناخن را در بر دارد.

ایجاد عفونت

کاشـت ناخن در طولانی مدت ناخن ها را کم کم نرم میکنه و در اخر عفونت های قارچی در اطراف ناخن پدیدار خواهد شد.

نازک شدن ناخن ها

کاشـت های پی در پی ناخن، باعث میشه، به مرور زمان، ناخن اصلی نازک تر شود و جهت رویش آن، به طور کل تغییر کند.

بروز بیماری های پوستی

کاشت ناخن در سالن های زیبایی و نزد آرایشگر انجام دهید. البته آرایشگر شما اگر برای کاشـت ناخن، از مواد غیر بهداشتی و استریل نشده استفاده کند، میتواند به راحتی بیماری های پوستی رو به شما منتقل کند که از رایج ترین و شایع ترین بیماری‌های پوستی؛ ابتلا به اگزمای پوستی است، که معمولا با قرمز شدن و خارش شدید پوست همراه است.

ایجاد حساسیت های چشمی

میتوانیم به یکی دیگر از عوارض کاشت ناخن که ایجاد حساسیت چشمی است اشاره کنیم. این مشکل به دلیل دست زدن به چشم و پوست اطراف به وجود می آید.

اختلال در دستگاه گوارشی

زمانی که بخار ناشی از چسب کاشت ناخن رو استشمام میکنید، ممکن است باعث بروز اختلالات تنفسی، روانی، کبدی و خونی شود.

بروز قارچ های میکروسکوپی

کاشت برای بعضی افراد باعث زرد شدن ناخن می شود. که این تغییر رنگ نشانه به وجود آمدن قارچ های میکروسکوپی خواهد شد.

صدمه به کراتین ناخن

مهم ترین بخش ناخن، کراتین است، که با کاشت های پی در پی استحکام خود رو از دست میدهد و در مقابل عفونت ها، بسیار ضعیف می شود.

عوارض لاک ژل کمتر است یا کاشت ناخن؟

ژلیش یا لاک ژل بر روی ناخن طبیعی پیاده می شود و البته گاهی هم بر روی کاشت قابل انجام است. لاک ژل مقاومت بیشتری داره و در کوتاه مدت دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود و سریع خشک می شود و بر خلاف لاک ناخن که باید مدت زمان زیادی منتظر باشید تا خشک شود، به زمان نیاز ندارید. کاشت ناخن یک شکل از ناخن مصنوعی است که برای طولانی مدت بر روی ناخن طبیعی چسبانده می شود.

برای کاشت ناخن سطح ناخن با استفاده از سوهان برقی تراشیده می شود تا جایی که لایه خیلی نازکی از ناخن باقی بماند. این کار به این دلیل انجام می شود که زیر مواد استفاده شده، برجستگی باقی نماند و ناخن طبیعی‌تر به نظر برسد. اما به طور کلی اگر از لاک ژل بی کیفیت و تقلبی استفاده کنید عوارض شایعی برای شما در پی خواهد داشت. بازرگانی گلارا با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه زیبایی و سلامت ناخن بهترین محصولات را با تضمین اصالت کالا در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. برای خرید لاک ژل اورجینال با بهترین قیمت کلیک کنید.

چگونه می توان از عوارض کاشت ناخن جلوگیری کرد؟

استفاده از دستکش: برای انجام امور منزل از دستکش استفاده کنید. رعایت این مورد به خانم های خانه دار بیشتر توصیه می شود. در زمان شستشو، جارو و پخت و پز، چسب ناشی از کاشت با سایر مواد شیمیایی ترکیب می شود، پس بهتر است برای انجام کارها از دستکش استفاده کنید.

ناخن های کاشت شده را تمیز نگه دارید: بهتر است با اجسام آلوده تماس نداشته باشید، و از ناخن های خود مراقبت کنید تا ضربه ای به ناخن هایتان وارد نشود.

عدم حضور در آب استخر: حضور در آب استخر و حوضچه‌های عمومی می تواند باعث تشدید بروز بیماری‌های قارچی در ناخن های کاشته شده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن عید نوروز و سال نو، به اطلاع کاربران و مشتریان محترم می رسانیم که ارسال سفارشات بعد از تعطیلات عید خواهد بود.

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید