ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

خواص آبلیمو برای تقویت ناخن

خواص آبلیمو برای تقویت ناخن

خواص آبلیمو برای ناخن

داشتن ناخنی سالم و مرتب برای خانم ها یک نوع زیبایی به حساب می آید. خانم ها علاقه زیادی به ناخن های بلند و کشیده دارند. اما ضعیف بودن و شکستن ناخن بسیار ناراحت کنندس. به همین دلیل بسیاری از بلند کردن ناخن منصرف می شوند. برای تقویت ناخن خود می توانید به سراغ مواد طبیعی که همیشه در آشپزخانه دارید، بروید. آبلیمو یکی از مواد طبیعی و در دسترس، که برای تقویت ناخن بسیار عالی است. در ادامه خواص آبلیمو برای ناخن را بررسی میکنیم:

آیا آبلیمو برای رشد ناخن مفید است؟

بله! معمولا استفاده از مواد شیمیایی، کارهای خانگی و دیگر عادات بد بی شمار، می تواند ناخن های شما را نابود کند. تقویت ناخن با آبلیمو یکی از ساده ترین و موثرترین روش برای مبارزه با این مشکلات است. لیمو ترش سرشار از اسید آلفا هیدروکسی، که باعث رشد ناخن می شود. همچنین رنگ ناخن را روشن تر و باعث افزایش مقاوت می شود.

ویتامین c برای رشد سریع و تقویت ناخن بسیار موثر است. در واقع آبلیمو می‌تواند به درخشان‌تر شدن و استحکام ناخن‌ها و از بین بردن لکه‌های زرد روی سطح ناخن کمک کند. آبلیمو بهترین گزینه برای تقویت ناخن، که همیشه و همه جا در دسترس است.

افزایش رشد ناخن با آبلیمو

یکی از موثرترین نکات برای رشد سریع ناخن لیموی تازه می باشد. آبلیموی تازه ناخن ها را تقویت، درخشان و محکم می کند. چند قاشق غذا خوری آبلیمو را درون کاسه ای بریزید و انگشتان خود را بمدت 15 دقیقه درون کاسه بگذارید. این کار باعث رشد سریع ناخن ها و از بین رفتن زردی ناخن می شود.

همچنین می توانید پنبه را به مقداری آبلیمو آغشته و روی سطح ناخن بکشید. بعد از مدتی دستان خود را با آب ولرم بشویید.

رشد ناخن با لیمو تازه

یک لیموی تازه را نصف کنید و بر روی ناخن خود بمالید، تا وقتی که ناخن شما کاملا تمیز و درخشان شود. این کار را هر روز انجام دهید. تا همیشه ناخن های سالم و آراسته داشته باشید.

آبلیمو و جوش شیرین برای شفاف شدن ناخن

برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشید ناخن خود را به مدت 10 دقیقه درون آبلیمو و جوش شیرین قرار دهید. که باعث پاک شدن لکه های روی ناخن می شود. جوش شیرین و آبلیمو باعث کاهش زردی، لکه و همچنین برای روشن تر کردن و سالم ماندن ناخن مورد استفاده قرار می گیرد.

طریقه مصرف: مقداری آبلیمو را با جوش شیرین قاطی کنید و با کمک یک مسواک نرم روی ناخن ها بمالید. جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار خوب برای تمیز و سفید کردن ناخن ها فوق العاده است.

افزایش دوام ناخن با آبلیمو و عسل

عسل علاوه بر اینکه خاصیت موثر و کارسازی دارد، برای تقویت و رشد ناخن هم مفید است. ماسک عسل و لیمو برای ناخن های شکننده بهترین گزینه که دوام و عمر ناخن شما را بالا می برد. اگر به تقویت ناخن و سفید شدن آن احتیاج دارید این ماسک بی نظیر را فراموش نکنید. عسل قدرت روشن کنندگی و پاک کنندگی بالایی دارد.

طریقه مصرف: یک قاشق غذا خوری عسل و یک  قاشق مربا خوری آبلیمو را با هم مخلوط کنید و به مدت 30 دقیقه بر روی ناخن هایتان بمالید. این روش را در هفته 2 تا 3 بار انجام دهید، تا نتیجه دلخواه خود را ببینید.

تقویت ناخن با آبلیمو و روغن زیتون 

شما می توانید ترکیب روغن زیتون با آبلیمو را برای تقویت ناخن و رفع مشکلات پوسته شدن اطراف ناخن استفاده کنید. این ترکیب کوتیکول های ناخن را تغذیه می کند و با خاصیت مرطوب کنندگی برای رشد ناخن و تقویت پوست اطراف آن بسیار مفید است. ترکیب روغن زیتون و آبلیمو به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا3، ویتامین A ،E و ویتامین C برای پوست اطراف ناخن فوق العاده است و باعث شفافیت و تمیزی ناخن شما می شود.

طریقه مصرف: 1/5 فنجان روغن زیتون را با نصف لیموی تازه مخلوط کنید و ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه درون این ترکیب قرار دهید. سپس بعد از مدتی با صابون و آب ولرم ناخن های خود را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

تقویت ناخن با گلیسیرین و آبلیمو

اگر شما از آن دسته آدمایی هستین که زیاد لاک می زنید و اکثرا ناخن هایتان زیر پوشش لاک است، وقتی لاک را پاک کنید، متوجه می شوید که ناخن هایتان در حال خشک و زرد شدن است. گلیسیرین با خاصیت نرم کنندگی، ناخن ها را نرم و درخشان و البته تقویت می کند. گلیسیرین یکی از محصولات مراقبتی مهم برای ناخن ها می باشد.

طریقه مصرف: ترکیب آبلیمو و گلیسیرین را با یک تکه پنبه به مدت 10 دقیقه بروی ناخن خود بمالید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این کار را هفته ای 2 تا 3 بار انجام دهید.

10 نظر در “خواص آبلیمو برای تقویت ناخن

  1. نیکو بیشه گاه گفت:

    واقعا خوبه آبلیمو برای ناخن

    1. ادمین سایت گفت:

      سلام
      ممنون از نظر شما دوست عزیز

  2. رضا گفت:

    با سلام ممنون از راهنمایی تون

    1. ادمین سایت گفت:

      سلام دوست عزیز
      با تشکر از نظر شما

  3. سحر حاتمی گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات مفید و خوبتون 💙

    1. ادمین سایت گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظر شما

  4. زهرا گفت:

    مطالب عالی بود فقط میخواسم بدونم اگر هر روز دستمونو داخل آبلیمو بذاریم ضرر نداره؟

    1. ادمین سایت گفت:

      سلام دوست عزیز
      نه ضرر نداره. فقط توجه داشته باشید که آبلیمو طبیعی باشه.
      آبلیموهای آماده به دلیل مواد نگهدارنده و ترکیبات دیگه، ممکنه با پوست و ناخن شما سازگار نباشه.

  5. زهره گفت:

    سلام ممنون خیلی مطالب مفیدی بود
    به غیر از این مواردی که توضیح دادین آیا میشه چیزهایی دیگه هم برا رشد ناخن استفاده کرد؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. ادمین سایت گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظر شما. مطالب زیر را برای تقویت و رشد ناخن مطالعه کنید
      تقویت ناخن با مواد طبیعی
      بهترین روش برای رشد سریع ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید