ارتباط با کارشناس فروش

مقالات آموزشی

تقویت ناخن خانگی با مواد طبیعی + نکات مهم حفظ و نگهداری ناخن

تقویت ناخن خانگی با مواد طبیعی + نکات مهم حفظ و نگهداری ناخن

تقویت ناخن ها با روش خانگی

اگر ناخن‌ های ضعیف، شکننده، لک دار و یا پوسته ‌شده‌ای دارید، از شنیدن چندین درمان طبیعی و خانگی که با استفاده از موادی که احتمالاً در آشپزخانه خود دارید، خوشحال خواهید شد. نمیتوان قدرت مواد مغذی موجود در غذاها، مواد خوراکی و روغن های طبیعی را نادیده گرفت. گاهی مواد مغزی و طبیعی حتی میتوانند قوی تر از مواد شیمیایی و نگهدارنده ها عمل کنند. در ادامه با گلارا همراه باشید تا روش های مختلف تقویت ناخن خانگی با مواد طبیعی و مغزی را شرح دهیم.

تقویت ناخن با آبلیمو

ویتامین c برای رشد سریعتر و تقویت ناخن بسیار موثر است. در واقع آب لیمو می‌تواند به درخشان‌تر شدن و استحکام ناخن‌ها و از بین بردن لکه‌های سفید روی سطح ناخن کمک کند. آبلیمو علاوه بر اینکه بهترین تقویت کننده ناخن است به رشد سریع ناخن ها نیز کمک می کند.

طریقه مصرف: با استفاده از یک پد پنبه ای، آب لیمو را روی هر ناخن بکشید و اجازه دهید تا خشک شود. همچنین می توانید از یک تکه لیمو به طور مستقیم روی ناخن استفاده کنید و یا مقداری آبلیمو را درون یک ظرف ریخته و ناخن های خود را به مدت چند دقیقه درون آن قرار دهید. استفاده از آبلیمو را دو بار در هفته تکرار کنید و پس از هر بار استفاده ناخن ها را با یک مرطوب کننده، مرطوب کنید.

برای مطالعه بیشتر: خواص آبلیمو برای ناخن

تقویت ناخن با آبلیمو و روغن زیتون

به دنبال خواص بی نظیر آبلیمو برای ناخن، همچنین می توانید چند قطره آب لیمو را به 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و در یک فنجان به مدت 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا گرم شود تا ماسکی برای ناخن ایجاد شود. ناخن های خود را با ماسک ایجاد شده به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید 30 دقیقه روی ناخن بماند. حتی اگر میتوانید در صورت امکان برای نتیجه بهتر، اجازه دهید ماسک یک شب روی ناخن بماند.

تقویت ناخن با روغن نارگیل

روغن نارگیل با خاصیت آبرسانی می تواند به تقویت ناخن و نرم شدن کوتیکول ها یا (پوست اطراف ناخن) شما کمک کند. همچنین دارای خواص ضد قارچی است که اگر مستعد عفونت ناخن هستید، میتواند خبر خوبی برای شما باشد.

طریقه مصرف: مقداری از روغن نارگیل را به مدت 20 ثانیه در مایکروویو گرم کنید و قبل از خواب روی کوتیکول های دور ناخن ( پوست اطراف ناخن) ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب روی ناخن بماند. میتوانید یک جفت دستکش نخی نازک را در طول شب بپوشید. همچنین می توانید با خرید روغن کوتیکول از فروشگاه گلارا این عمل را به راحتی انجام دهید.

تقویت ناخن با سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل اسیدی بودن و خنثی کردن محیط قلیایی رشد قارچ، درمان ضد قارچی دارد. بنابراین اگر از عفونت قارچی ناخن رنج می‌برید، باید امتحان کنید. اگر قارچ ناخن درمان نشود، می‌تواند باعث از دست دادن ناخن‌های آلوده شما شود.

طریقه مصرف: مقداری از سرکه سیب و آب گرم را به طور مساوی درون ظرف ریخته و ناخن های خود را به مدت 20 دقیقه درون آن بگذارید تا خیس بخورد. سپس با یک حوله تمیز رطوبت روی پوست و ناخن خود را بگیرید.

تقویت ناخن با سیر

سیر سرشار از سلنیوم است که به رشد ناخن ها کمک می کند. می‌توانید یک تکه ورقه ای از سیر را روی ناخن های خود بمالید. اگر برایتان تند است و باعث سوزش پوست و ناخن شد، می‌توانید روغن سیر را برای استفاده به عنوان ماسک ناخن درست کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پوست پوست شدن ناخن حتما مقاله‌ی علت و درمان پوسته شدن اطراف ناخن‌ را مطالعه نمایید.

برای این کار سیر خرد شده یا ریز شده را در تابه با مقداری روغن زیتون به مدت 10 دقیقه تفت دهید، مراقب باشید روغن حباب نزند یا دود نکند! زیرا نشانه سوختن و از بین رفتن خواص آن است. اجازه دهید روغن خنک شود و سپس آن را در یک ظرف شیشه ای صاف کنید و تکه های سیر را دور بریزید. می‌توانید هر شب این روغن را روی ناخن‌ها و کوتیکول‌هایتان ماساژ دهید، و صبح بشویید. به یاد داشته باشید ماساژ، جریان خون را تحریک می کند و به رساندن مواد مغذی به ناخن ها کمک می کند.

تقویت ناخن با عسل

عسل با رشد باکتری ها و قارچ ها مبارزه میکند و می تواند به تغذیه و انعطاف پذیری ناخن ها و کوتیکول ها کمک کند. برای خواص آبرسانی، عسل را با آب لیمو ترکیب کنید.

طریقه مصرف: 2 قاشق چایخوری عسل با چند قطره آب لیمو را مخلوط کنید و یک ماسک قوی برای ناخن ایجاد کنید و روی ناخن های خود ماساژ دهید. پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه کاملاً ناخن های خود را بشویید. در صورت استفاده منظم، به مرور زمان ناخن‌های قوی‌تر، درخشان‌تر با کوتیکول‌های نرم خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید