ارتباط با کارشناس فروش

بهترین روش برای رشد سریع ناخن

بهترین روش برای رشد سریع ناخن

رشد سریع ناخن

رشد طبیعی ناخن نشان دهنده وضعیت سلامتی شماست، در واقع سلامت ناخن رابطه مستقیمی با سلامت بدن شما دارد. پس داشتن ناخن های شکننده و ضعیف، لب پریده و لک دار به دلیل بیماری و کمبود ویتامینی خاص در بدن است. از سوی دیگر داشتن ناخن های سالم و بلند زیبایی خاصی به دستان شما هدیه می دهد. روش های مختلفی برای جلوگیری از شکسته شدن، تقویت و افزایش رشد ناخن ها وجود دارد. باید گفت میزان رشد ناخن به عوامل مختلفی چون: تغذیه، چگونگی مراقبت از ناخن، بیماری و مصرف داروهای خاص بستگی دارد. در ادامه مطلب با بهترین روش ها برای رشد سریع ناخن در سایت فروشگاهی گلارا آشنا می شویم.

اگر به دنبال داشتن ناخن های سالم، زیبا، سفت و محکم هستید، می توانید از روش های خانگی با مواد طبیعی برای تقویت ناخن های خود استفاده کنید. البته هر یک از روش ها برای افراد مختف نتایج متفاوتی به همراه دارد.

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل داشتن ویتامین E و مرطوب نگه داشتن ناخن یکی از بهترین مواد طبیعی برای رشد سریع و تقویت ناخن می باشد. استفاده از روغن زیتون باعث بهبود گردش خون شده و علاوه بر آن به ترمیم ناخن های آسیب دیده کمک بسیاری میکند.

طریقه مصرف: روغن زیتون را گرم کنید و شب ها قبل از خواب آن را به ناخن بمالید و آرام به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، تا جذب ناخن شود. حتی برای تقویت رشد ناخن و نتیجه دلخواه می توانید ناخن ها را به مدت 15 تا 30 دقیقه درون روغن زیتون گرم نگه دارید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی مواد مغذی و مفید می باشد که با حفظ رطوبت ناخن به درمان قارچ ناخن و عفونت های کوتیکول کمک بسیاری میکند و ناخن های سالم و زیبا برای شما میسازد.

طریقه مصرف: هر شب قبل از خواب دست ها و ناخن های خود را با مقداری از روغن نارگیل ماساژ دهید.

وازلین

استفاده مداوم از وازلین باعث تقویت ناخن شده و می تواند ناخن های شما را سفت و محکم کند.

طریقه مصرف: بعد از شستن دست ها با آب و صابون مقداری از وازلین را بروی کل دست و ناخن ها بزنید و ماساژ دهید. بعد از گذشت حدود 5 دقیقه مجدد دستان خود را با آب و صابون بشورید.

چه ویتامین هایی در رشد ناخن موثر است؟

سلول های ایپدرم یک پروتئین مفید و قوی به نام کراتین ترشح میکند که میتوان گفت بخش عمده ناخن می باشد و از بافت ناخن ها و نوک انگشتان مراقبت میکند. کمبود پروتئین و دیگر مواد مغزی میتواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد. اگر با تغذیه مناسب و سالم، همچنان ناخن هایتان مشکل دارد، ممکنست تحت تاثیر بیماری های کبدی، مشکلات تیروئیدی، کمبود اهن و … قرار گرفته باشید. ویتامین های ضروری برای تقویت و حفظ سلامتی ناخن عبارت است از:

  • ویتامین B
  • ویتامین A
  • بیوتین
  • ویتامین C
  • کلسیم
  • روی (زینک)
  • ویتامین E
  • ویتامین D
  • ویتامین K

برای رشد سریع ناخن چی بخوریم؟

میزان رشد مو و ناخن تا حد زیادی یک امر ارثی است. اما تغذیه و مصرف مواد خوراکی تاثیر چشم گیری در این روند دارد. پس برای داشتن ناخن های زیبا هر روز لاک نزنید! اگر رشد ناخن هایتان کند است و ناخن های شکننده و ضعیفی دارید و یا از مشکلات دیگر ناخن رنج می برید نگران نباشید. چراکه بسیاری از مشکلات رایج مربوط به ناخن با مصرف برخی از مواد مغزی و ویتامین برطرف می شود. در ادامه شما را با خوراکی های مفید برای رشد ناخن آشنا می کنیم:

  • مواد غذایی حاوی آهن و پروتئین: لوبیا، عدس، اسفناج، کلم بروکلی و کاهو
  • مواد غذایی حاوی پروتئین: گوشت قرمز گاو و بره، گوشت مرغ، ماهی، اسفناج و سایر سبزیجات سبز

لکه های سفیدی که گاها روی ناخن ایجاد می شود، میتواند به دلیل کمبود پروتئین باشد. با مصرف انواع گوشت میتوانید به بهبود آن کمک کنید. اما در صورتی که گیاه خوار هستید اسفناج، دانه، آجیل، حبوبات و سبزیجات سبز میتواند جایگزین مناسبی به جای گوشت قرمز و سفید باشد.

چه کارهایی مانع رشد ناخن می شود؟

  1. تماس ناخن با مواد شیمیایی: تماس مستقیم ناخن با مواد شیمیایی باعث سست و ضغیف شدن سطح ناخن می شود. هنگام استفاده از مواد شیمیایی حتما از دستکش استفاده کنید.
  2. مشکلات ناخن: گاهی روی ناخن لکه هایی به وجود می آید. بهتر است هر چه سریع تر راه درمان آن را پیدا کنید تا ناخن هایتان سست، ضعیف و شکننده نشود.
  3. جویدن ناخن: اگر به دنبال داشتن ناخن های بلند و زیبا هستید، عادت جویدن ناخن را ترک کنید. چراکه هیچ امیدی به بلند شدن ناخن های شما نیست. محصولاتی برای جلوگیری از جویدن ناخن در داروخانه ها وجود دارد که میتوانید یکی از آن ها را تهیه و استفاده کنید.
  4. آب و هوا: سرمای بیش از اندازه باعث خشکی پوست و ناخن های شما می شود و رشد ناخن هایتان را کند میکند. در سرمای زمستان حتما از دستکش استفاده کنید و دستان خود را گرم نگه دارید. پیشنهاد میکنیم حتما مقاله ی علت و درمان پوسته شدن اطراف ناخن‌ را مطالعه کنید.
  5. استفاده از لاک، کاشت و ژلیش ناخن: کاشت و ژلیش ناخن زیبایی خاصی برای کوتاه مدت به همره دارد اما در طولانی مدت به رشد طبیعی ناخن صدمه وارد می‍کند. استفاده بیش از اندازه از لاک و یا کاشت ناخن به دلیل وجود مواد سمی موجود در ترکیبات آن، باعث ضعیف و شکننده شدن ناخن می شود. قبل از استفاده از لاک و انجام کاشت ناخن به ترکیبات ساخت آن توجه کنید که مواد سمی مانند: فرمالدئید، تولوئن یا سولفونامید نداشته باشد. همچنین میتوانید از لاک های حاوی پروتئین، کلاژن و ویتامین استفاده کنید.

یکی از بهترین لاک ژل هایی که عوارض جانی نداشته و مانع رشد ناخن نمیشود لاک ژل میکس کوکو است. خرید لاک ژل از سایت فروشگاهی گلارا با بهترین متریال و استاندارد جهانی ساخته شده و کمترین حساسیت را روی ناخن ایجاد میکند.

افزایش رشد ناخن ها

بیماری هایی که مانع رشد ناخن می شوند؟

شایع ترین مشکلات و بیماری هایی که در روند کند شدن رشد ناخن تاثیر دارد عبارت است از:

  • تغییر رنگ ناخن
  • تغییر در شکل و ضخامت ناخن
  • جدا شدن ناخن از پوست و اطراف آن
  • تورم و درد ناخن
  • خونریزی ناخن

رسیدگی به ناخن و استفاده از ابزارآلات مانیکور و پدیکور ناخن یکی دیگر از روش هایی است که باعث سالم ماندن و رشد صحیح ناخن ها می شود. برای خرید تجهیزات مانیکور و پدیکور ناخن می توانید از سایت فروشگاهی گلارا با قیمت مناسب اقدام کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید